Připravení učitelé jsou pilířem provádění POKOS na školách

001_1.jpg
  • 21.4.2019
  • Ivan Gerhát

Hned týden po schválení Koncepce přípravy občanů k obraně státu 2019-2024 vládou začalo Ministerstvo obrany naplňovat některá opatření ke splnění jednoho z hlavních cílů koncepce - zlepšení přípravy stávajícího pedagogického sboru k výuce této problematiky na školách.

001_1.jpg

​Přípravou stávajících pedagogů se systematicky zabývá Národní institut pro další vzdělávání, je proto logické, že se pozornost Miinisterstva obrany napřímila tímto směrem. Na vystoupení ústředního metodika dalších vzdělávacích programů tohoto institutu Renée Grenarové na odborném shromáždění lektorů POKOS navázala přednáška manažera POKOS Ivana Gerháta ze sekce obranné politiky a strategie Ministerstva obrany na celostátní poradě vedoucích krajských pracovišťNIDV.

Zástupci obou organizací se shodli na tom, že po zrušení branné výchovy pociťují školy nedostatek učitelů, připravených a schopných vyučovat obranu státu. Jak uvedl Ivan Gerhát, "tato skutečnost je umocněna téměř nefunkčním systémem přípravy budoucích pedagogů v oblasti obrany státu na pedagogických fakultách."

Jaké jsou tedy závěry celostátní porady? Ministerstvo obrany nabídlo NIDV kurikulum kurzu pro učitele středních škol, aby si jej institut mohl akreditovat a zařadit do své nabídky. Zároveň dojde k navázání bližší spolupráce s krajskými středisky ze strany krajských vojenských velitelství. Ta budou také poskytovat své odborně připravené lektory pro školení dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků pořádané na pracovištích NIDV. Na úrovni ústředních správních úřadů bude pokračovat úsilí k implementaci dalších myšlenek z koncepce - například zařazení problematiky POKOS do kvalifikačního studia ředitelů škol.